Čo je TO MENTORING?

Mentoring je druh vyučovania cudzieho jazyka. Ide o „vedenie samoukov“. Funguje to tak, že študent nemá lekcie s lektorom, ale sa učí samostatne. Úlohou lektora je študenta viesť tým, že mu poskytuje materiály a následne aj spätnú väzbu k vypracovaným materiálom.
Táto forma vyučovania je obľúbená medzi ľuďmi, ktorí sú časovo vyťažení alebo preferujú slobodu a samostatnosť v učení, no potrebujú niekoho, kto ho nasmeruje, pomôže mu a určí isté pravidlá, vďaka ktorým sa učeniu bude venovať pravidelne.
Čo ťa čaká počas mentoringu?
-
Flexibilita Na úlohách môžete pracovať kedykoľvek, kdekoľvek a vlastným tempom. Stačí dodržať dohodnutý termín, kedy treba úlohy odovzdať.
-
Google Classroom Všetky materiály, nové zadania aj opravené, nájdete vo svojom priečinku v Google Classroom.
-
Rôznorodé aktivity Materiály zasielam vo forme PDF a ako textový dokument. Materiály obsahujú aktivity zamerané na gramatiku, posluch, slovnú zásobu, písanie aj rozprávanie. Medzi úlohami sú videá, podcasty, jazykové hry, popisy obrázkov a pod.
-
Podpora a spätná väzba Čaká ťa pravidelná spätná väzba k tvojim úlohám, vysvetlivky, tipy, ale aj povzbudenie.
Ako začať s mentoringom?
Typy balíčkov
angličtina & taliančina
Je možné vybrať si z 2 typov mentoringu. Prvý typ, v našom prípade nazývaný Cookie, je klasický mentoring, takže sa skladá zo 4 e-lekcií. Dostanete odo mňa zadanie na samostatnú prácu. Každému bude treba venovať 1 – 3 h. Je ideálnou kombináciou s klasickými lekciami pre tých, čo sa chcú učiť intenzívne, ale nechcú mať alebo nemôžu mať lekcie často. Druhý typ, Tiramisù, obsahuje oproti prvému typu navyše raz mesačne 1 spoločnú online lekciu v trvaní 30 min. Počas nej sa zameriavame na to, čo robilo študentovi najväčší problém a konverzujeme.


Často kladené otázky
Výhodou je jednoznačne to, že študent postupuje svojím vlastným tempom. Venuje sa učeniu kedykoľvek počas dňa a akokoľvek dlho chce. Z môjho pohľadu ide o veľmi efektívnu metódu, vďaka ktorej sa dá v jazyku napredovať. Úlohy sú rôznorodé, vyžadujú aktivitu študenta. Nevýhodou je, že chýba konverzácia (v prípade, že študent nemá mentoring ako doplnok klasických online lekcií alebo sa nerozhodol pre typ mentoringu, ktorý zahŕňa aj jednu klasickú lekciu. Netreba však zúfať, zadania, ktoré študent dostáva, zahŕňajú aj úlohy zamerané na rozprávanie prostredníctvom nahrávok.
Mentoring nie je najvhodnejší pre úplných začiatočníkov, pretože sa treba naučiť tie najzákladnejšie veci, ako napr. výslovnosť. Ideálne je mať aspoň pár lekcií s lektorom. Je však možné tento kontakt nahradiť vďaka videám a nahrávkam, čo je možno trošku komplikovanejšie, no nie nemožné.
Ak potrebujete zrušiť hodinu, nie je problém. Treba však túto skutočnosť oznámiť aspoň 24 h vopred. Lekciu si potom môžete nahradiť v iný deň alebo čas v tom istom týždni, príp. sa dohodneme na dištančnej úlohe – zašlem materiály a cvičenia na samoštúdium. V prípade, že študent nedá vedieť dostatočne vopred, lekcia sa považuje za odučenú bez možnosti náhrady alebo vrátenia peňazí. Ak sa stane, že je študent dlhšie chorý alebo ide na dovolenku, samozrejme, že tam sa vieme spoločne dohodnúť
Momentálne len online.
Úlohy bývajú rôzne. Najčastejšie ide o kombináciu rôznych aspektov jazyka – gramatika, slovná zásoba, počúvanie a pod., ale môže ísť kľudne aj o jedno „väčšie zadanie“ – o jednu úlohu zameranú na nejakú tému, ktorú musí študent vypracovať.
Väčšinou to je v rozpätí 1-3 h. Záleží na študentovi. Takisto množstvo úloh nie je vždy úplne rovnaké, niektoré úlohy sú dlhšie/kratšie, jednoduchšie/komplikovanejšie.
Ak sa niečo také stane, študent posiela vypracované úlohy dodatočne. Ak pošle úlohu neskôr, neznamená to, že ju už neopravím. Môže sa však stať, že to nebude hneď. Na mentoringy mám vyhradený jeden deň, iné dni sa venujem klasickým lekciám.